Grono pedagogiczne

Ewa Szlasa

Wicedyrektor Klas 1-3 Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 94, wychowawczyni klasy 1, kształcenie zintegrowane

Ukończyłam pedagogikę na Uniwersytecie Warszawskim. Kiedy byłam małą dziewczynką marzyłam o byciu nauczycielką i moje marzenie się spełniło. To, co robię, daje mi dużo radości. Bardzo lubię odkrywać wielkie światy małych ludzi. W wolnych chwilach lubię czytać, słuchać muzyki i chodzić do teatru.

Magdalena Teodorowicz-Zacheja

wychowawczyni klasy 2, kształcenie zintegrowane

Jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyłam Wyższą Szkołę Humanistyczną w Pułtusku, a także studia podyplomowe z nauczania przyrody w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie.W pracy z dziećmi stawiam na wzajemny szacunek, zrozumienie i empatię. Doceniam wysiłek i zaangażowanie, jakie dziecko wkłada w wykonanie zadania. Roześmiane twarze moich uczniów, ich małe i duże sukcesy, a także ciągłe wyzwania wychowawcze, sprawiają, że bardzo lubię swoją pracę.

Anna Malińska-Dorociak

wychowawczyni klasy 3, kształcenie zintegrowane

Ukończyłam Akademię Pedagogiki Specjalnej na kierunku Glottodydaktyka i nauczanie zintegrowane. W Zespole Szkół Lauder-Morasha pracuję już od 10 lat. Na ostatnim roku  studiów miałam okazję pracować w Intergacyjnej Szkole Społecznej w Milanówku, jako nauczyciel wspomagający. Na swoich zajęciach zwracam szczególną uwagę na miłą atmosferę i indywidualne podejście do każdego ucznia. Już od szkoły podstawowej bardzo lubiłam brać udział w różnych konkursach recytatorskich i przedstawieniach teatralnych. Dlatego z ogromną przyjemnością i zaangażowaniem przygotowuję z dziećmi przedstawienia i inscenizacje. Interesują mnie również taniec, podróże i fotografia.

Karolina Konopka

wychowawczyni klasy 4a, język angielski

Ukończyłam filologię angielską ze specjalnością nauczania na Uniwersytecie Warszawskim. W szkole Lauder- Morasha uczę od 2005 roku. Swoje lekcje prowadzę z pasją i poczuciem humoru. Pokazuję uczniom, że można uczyć się języka angielskiego skutecznie i z przyjemnością. Bardzo lubię swoją pracę, w której uczę, pomagam, wspieram i motywuję. W wolnym czasie  słucham muzyki, odwzorowuję układy taneczne z Youtube’a, oglądam seriale na Netfixie (in English of course:). Zimą szaleję na snowboardzie.

Justyna Stępień

wychowawczyni klasy 4b, matematyka, informatyka

Ukończyłam matematykę o specjalności informatycznej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz podyplomowe studia z rachunkowości i finansów na SGGW w Warszawie. W szkole Lauder – Morasha niezmiennie urzeka mnie rodzinna atmosfera i wysoki poziom nauczania. Stosując nowoczesne technologie w nauczaniu matematyki, pokazuję jej piękno i zastosowanie w życiu codziennym. Na moich lekcjach nikogo nie dziwi, że budujemy bryły z wykałaczek i kolorowych słomek, przesypujemy kaszę wyznaczając objętości, jedząc mandarynki, mówimy o ułamkach. Uczniowie sami odkrywają wzory i zależności. W wolnym czasie czytam, najchętniej literaturę suspensu i thrillery medyczne. Można mnie spotkać na ścieżkach rowerowych.

Agnieszka Korput

wychowawczyni klasy 5a, przyroda, biologia, geografia

Jestem absolwentką Wydziału Geologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizowałam się w Zakładzie Tektoniki i Kartowania Wgłębnego. Pracę jako nauczyciel rozpoczęłam jeszcze w trakcie studiów. Wśród kilku ukończonych przeze mnie kierunków studiów podyplomowych szczególne miejsce zajmuje Przyroda. Najbardziej lubię rozbudzać w uczniach ciekawość do otaczającego świata i natury w terenie, organizując wycieczki i wyjazdy. Moją pasją jest poczucie wolności, które odnajduję w górach, na żaglach, a także ciągle się ucząc i zdobywając nowe umiejętności.

Diana Byra

wychowawca kl. 5b, język hebrajski

W 2017 roku ukończyłam hebraistykę na Uniwersytecie Warszawskim i w tym samym roku rozpoczęłam pracę w naszej szkole jako nauczyciel języka hebrajskiego. Od czasu do czasu można mnie spotkać także w Muzeum Historii Żydów Polskich, gdzie pracuję jako przewodnik i edukator. To właśnie tam, jeszcze będąc studentką, kiedy oprowadzałam grupy szkolne, odkryłam, że najwięcej przyjemności sprawia mi praca z dziećmi i młodzieżą, dlatego postanowiłam się jej poświęcić. Moją drugą pasją są rośliny.

Magdalena Orzeł

wychowawczyni klasy 6, język polski

Ukończyłam polonistykę i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. W Szkole Lauder – Morasha cenię sobie jej atmosferę i entuzjazm. W klasie staram się być moderatorką twórczych poszukiwań młodzieży. Moi uczniowie piszą sporo wypracowań, dzięki temu rozwijają się nie tylko polonistycznie. Staram się, by poznawali samych siebie oraz rozumieli, co i dlaczego wybierają…dokąd zmierzają. Pomaga nam w tym literatura. W wolnych chwilach piszę … jestem autorką dwóch powieści. Kocham taniec i poezję. Interesuje mnie kuchnia wegańska, wciąż odkrywam jej bogactwo. Jestem optymistką.

Hanna Przysucha

wychowawczyni klasy 7, język angielski

Z wykształcenia jestem psychologiem, a nauczanie języka angielskiego to moja prawdziwa pasja. W szkole Lauder – Morasha uczę od 22 lat .Języka angielskiego uczyłam się w Amsterdamie, gdzie spędziłam ponad 6 lat, mieszkając i pracując. Moją ogromną słabością jest mój własny ogród. Razem z moimi pięcioma kotami spędzam w nim każdą wolną chwilę, dosadzając kolejne hortensje i róże.

Marzena Szymankiewicz

wychowawczyni klasy 8, wychowanie fizyczne

Magda Tarczyńska

Wicedyrektor Klas 4-8 Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 94 i Prywatnego Gimnazjum nr 22, wychowawczyni klasy 3G, język angielski

Jestem absolwentką Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku filologia angielska. Od 2006 roku związana jestem ze szkołami Lauder-Morasha w Warszawie, gdzie pracowałam jako nauczyciel języka angielskiego na wszystkich poziomach nauczania. Nauka języka angielskiego daje mi ogromną radość i satysfakcję. Ucząc dzieci i młodzież staram się z rzeczy trudnych uczynić łatwe, a z nudnych, ciekawe. W swojej pracy kieruję się zasadą: „Powiedz, a zapomnę, pokaż, a zapamiętam, pozwól wziąć udział, a zrozumiem.” W wolnych chwilach uprawiam pilates, uczę się języka hiszpańskiego i spaceruję. Uwielbiam książki Johna Grishama i serię o Harrym Potterze. Jestem miłośniczką „planszówek”, Indiany Jonesa i Nat Geo Wild.

Katarzyna Bartnicka

język angielski

Studia w zakresie nauczania języka angielskiego odbyłam na Wydziale Filologicznym UMK w Toruniu. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Praca z uczniami w naszej szkole sprawia mi wiele radości. W moim zawodzie doceniam możliwość nieustannego rozwoju i motywację do odkrywania nowych ścieżek. Dzieląc się swoją wiedzą, uwzględniam indywidualne potrzeby i predyspozycje uczniów. Staram się, by rozwijali swoje sprawności językowe w przyjaznej, motywującej atmosferze. Interesuję się psychobiologią. W czasie wolnym chodzę do kina, czytam książki, słucham muzyki (chętnie na żywo), zgłębiam techniki relaksacyjne i spotykam się z przyjaciółmi.

Daniel Brzeziński

język polski

Od zawsze” jestem związany z teatrem – wcześniej jako aktor, nieco później także jako instruktor i współtwórca projektów edukacji kulturalnej w środowiskach zagrożonych wykluczeniami – z dziećmi z blokowisk, osobami z niepełnosprawnościami czy z uchodźcami. Teatr jest dla mnie równie naturalnym językiem jak ten, którego od niedawna uczę jako polonista; można w nim mówić o wszystkim (o niczym także!). Kocham też literaturę (jako czytelnik), muzykę (jako słuchacz, a dorywczo muzyk) i taniec (jako sezonowy instruktor tańca tradycyjnego). Moją pasją jest edukacja – uważam, że razem z teatrem tworzą królewską parę i… po prostu rządzą. Studiowałem kulturoznawstwo, obecnie – polonistykę.
PS. w czasie sesji egzaminacyjnych na UW można mnie spotkać w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego: dział „P”, stolik w pobliżu regału „literatura polska XIX wieku”.

Katarzyna Burza

język angielski, język francuski, język hiszpański

Jestem nauczycielką języków obcych: francuskiego, angielskiego i hiszpańskiego, zafascynowaną komunikacją z ludźmi. Jako studentka Filologii Romańskiej wyjechałam z plecakiem, aby objechać Europę autostopem. Po zakończeniu studiów mieszkałam we Francji, USA i Kanadzie, pracując, podróżując i ucząc się języków. Pracuję w szkole Lauder-Morasha od ponad 10 lat. Krótkie wolne chwile, których mam niewiele, poświęcam jodze. W wakacje podróżuję po świecie, głównie po Azji.

Itay Cohen

język hebrajski

Joanna Czopnik

kultura żydowska

Anna Dobrowolska

zajęcia kompensacyjno-korekcyjne/pedagog terapeuta

Z wykształcenia i zamiłowania jestem filologiem polskim (studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim) i terapeutą pedagogicznym (studia podyplomowe w Instytucie Badań Edukacyjnych). Opublikowałam też książki z zakresu terapii pedagogicznej, gramatyki języka polskiego oraz tomik opowiadań dla dzieci. Na co dzień towarzyszę tym dzieciom, które doświadczają trudności edukacyjnych i mam przywilej wspierania ich w radzeniu sobie w rzeczywistości szkolnej. Bardzo dbam o budowanie dobrej, opartej na zrozumieniu i wzajemnym zaufaniu, relacji z dzieckiem. Jestem przekonana, że bez niej pomaganie byłoby niemożliwe. Prywatnie ciekawią mnie dalekie kraje i odmienne kultury, wzruszają zapomniane miejsca i dzika przyroda. Uwielbiam survivalowe podróże, podczas których fotografuję (szczególnie zwierzęta) i cieszę się ciszą. Moją pasją jest też lektura reportaży literackich, a wielką słabością – mój pies Brunio.

Radosław Forystek

logopeda

Z wykształcenia jestem andragogiem, pedagogiem przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz logopedą. Obecnie prowadzę terapię logopedyczną dzieci szkolnych, zatem gimnastyka buzi i łamańce językowe nie są mi obce. W przedszkolu zaś jestem Panem od Sportu i z dozą ogromnego humoru wprowadzam jak najwięcej elementów koszykówki, której fanem jestem od lat 90-tych i ery Michaela Jordana.

Lidia Gleba

muzyka

Odkąd pamiętam lubiłam muzykę.Cieszyło mnie granie ,śpiewanie,słuchanie i wspólne rodzinne muzykowanie.Pochodzę z muzycznej rodziny: tato-muzyk, wuj-muzyk ,dziadek-muzyk, mama nauczycielka. Kim zatem ja mogłam zostać, jeśli nie nauczycielką muzyki? Gram na skrzypcach ,fortepianie, keyboardzie i od wielu lat z przyjemnością uczę dzieci, występując z Nimi na różnych koncertach. Muzyka poważna jest moją miłością, ale uczniowie pokazują i inspirują mnie do zajmowania się innymi gatunkami muzyki. Wciąż się od Nich uczę. Muzyka, mąż, dzieci, zwierzęta i przyroda są najważniejsze w moim życiu. Prywatnie od 3 lat mam ogród i odkrywam uroki życia na wsi.Ukończyłam Akademię Muzyczną w Warszawie na wydziale Pedagogiki Instrumentalnej o specjalności – Skrzypce.

Dorota Grabowska

kierownik biblioteki

Już będąc w szkole podstawowej postanowiłam, że będę pracować w bibliotece szkolnej. Ukończyłam studia na kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, a następnie uzyskałam tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie bibliologii. Lubię pracę z dziećmi i młodzieżą oraz książki. Łączę teorię z praktyką, prowadzę zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim. Najbardziej interesują mnie problemy związane z czytelnictwem i bibliotekami dziecięcymi, o czym czytam i piszę. W wolnym czasie czytam. Lubię także podróżować, poznawać nowe miejsca.

 

Agata Grzybowska

język hebrajski

Z wykształcenia jestem hebraistką i filolożką klasyczną. Moją pasją jest nauczanie języka hebrajskiego w szkole podstawowej i na kursach dla dorosłych oraz literatura żydowska (zarówno XX-wieczna, jak i starożytna, o której piszę rozprawę doktorską). W Zespole Szkół Lauder-Morasha pracuję od 2014 roku. Jestem wielką entuzjastką popkultury. W wolnych chwilach czytam długie powieści, gram na ukulele i w gry planszowe oraz opiekuję się moimi dwoma szczurkami.

Marta Kacprzak

język hiszpański

Ukończyłam Kulturoznawstwo ze specjalnością Hebraistyka na Uniwersytecie Warszawskim, Iberystykę na Uniwersytecie Humanistyczno społecznym SWPS oraz podyplomowe studia pedagogiczne dla nauczycieli w Instytucie Badań Edukacyjnych. Pracę w Szkole Lauder – Morasha zaczęłam jeszcze w trakcie studiów, a niepowtarzalna atmosfera, jaka panuje w naszej szkole, sprawiła, że pracuję tu już 14 lat. Obecnie jestem doktorantką w Instytucie Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego. Na zajęciach staram się „zarazić” uczniów i studentów pasją do języka hiszpańskiego. Uwielbiam książki i zumbę.

Zofia Kipnis

pracownik biblioteki

Jestem mgr.inż Wydziału Technologii Żywności na SGGW w Warszawie.W 2002 roku ukończyłam studia podyplomowe na kierunku bibliotekoznawstwo Uniwersytetu Warszawskiego.W Szkole Lauder – Morasha pracuję od 1997 roku i stworzyłam naszą szkolną bibliotekę od podstaw. Kocham swoją pracę, a w szczególności pracę z dziećmi. Moje hobby to: taniec, śpiew, tenis, skoki narciarski i inne dyscypliny sportu. Ponadto jestem dumna z moich dzieci i wnuka.

Kinga Kołodziejczyk

psycholog szkolny

Jestem absolwentką psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz fizjoterapii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi staram się wzmacniać w nich poczucie własnej sprawczości, wspierać w dążeniu do samoakceptacji i kształtować pewność siebie. Interesuje mnie arteterapia, wpływ ruchu, muzyki i tańca na ciało i psychikę. Moją pasją asją jest odkrywanie nowych smaków, najchętniej w trakcie podróży.

Marek Mrozowski

etyka, język hebrajski

Jestem absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego. W szkole Lauder–Morasha uczę etyki, języka hebrajskiego i angielskiego, poza nią pracuję jako tłumacz. Pasjonują mnie średniowieczna filozofia żydowska, wiktoriańska literatura grozy, podróże oraz piłka nożna.

Iwona Nadolna

taniec

Danuta Paradowska

pracownik świetlicy szkolnej

Jestem absolwentką katowickiej AWF oraz podyplomowych studiów pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej w Warszawie.
Przez wiele lat moją wielką pasją była koszykówka. Teraz dopełnieniem radości pracy z dziećmi jest opieka nad czworonożnym pupilem Iskrą i mój ogród.

Marta Paulat

plastyka, technika

Zajmowanie się sztuką i uczenie jej to moje dwie pasje, od kiedy ukończyłam Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Malarstwa. Staram się, żeby lekcje plastyki były wyzwaniem dla wyobraźni dzieci. Plastyka jest bardzo istotna w rozumieniu dzisiejszego świata, w którym język obrazu jest powszechny. Różnorodność technik i tematy, jakie realizujemy na lekcjach, są stale uzupełniane i urozmaicane. Dzieci na moich lekcjach malują, rysują, kleją, tworzą collage, co podnosi ich zdolności manualne i rozbudza naturalną  kreatywność.

Katarzyna Peresada

chemia, fizyka

Z wykształcenia inżynier – absolwentka Politechniki Warszawskiej; z wyboru (od kilkunastu lat)  nauczyciel przedmiotów ścisłych (matematyki, fizyki i chemii) w gimnazjach, liceach ogólnokształcących, szkołach integracyjnych i szkołach dla dorosłych a ostatnio w Zespole Szkół Lauder-Morasha i Zespole Szkół Bednarska (Bednarska Szkoła Realna)’. Jestem propagatorką poznawania świata poprzez prawa fizyki zapisane językiem matematyki, w otoczce reakcji chemicznych.  Prywatnie miłośniczka książek i seriali brytyjskich.

Maciej Przybyliński

historia żydowska, WOS

Jestem czytelnikiem, rozmówcą i pasjonatem nieśpiesznych przechadzek. Z pochodzenia bydgoszczanin, z lat studenckich poznaniak, z zamiłowania varsowianista. Ukończyłem IV LO w Bydgoszczy, UAM w Poznaniu i SNS w Warszawie. Napisałam kilka podręczników do historii i trochę tekstów mniejszych. Wspieram Warszawską Ligę Debatancką przy organizacji debat oksfordzkich. Uczę innych i siebie w Zespole Szkół Lauder-Morasha i w Bednarskiej Szkole Realnej.

Noga Ravin

język hebrajski

Grzegorz Słowik

wychowanie fizyczne

Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, oraz podyplomowych studiów na kierunku gimnastyka korekcyjna w wychowaniu fizycznymi i zdrowotnym. Magistrem wychowania fizycznego, trenerem pływania II klasy, instruktorem narciarstwa zjazdowego, snowboardu i windsurfingu. Pasjonują mnie sporty wodne i zimowe.

Aneta Stankowska

pracownik świetlicy szkolnej

Z wykształcenia i zamiłowania jestem psychologiem. Z pasją oddaję się poznawaniu nowych ludzi, ich zwyczajów i zachowań. Kocham książki i zwierzęta, lubię podróże – zarówno te dalekie jak i te bliskie. Jestem pasjonatką wszystkiego co robię  i mamą trójki wspaniałych dzieci.

Anna Sychowska

język niemiecki

Ukończyłam Germanistykę na wydziale Neofilologii na Uniwersytecie Warszawskim. Mój warsztat dydaktyczny doskonaliłam na Uniwersytecie Ludwika Maksymiliana w Monachium. Przygodę z nauczaniem języka niemieckiego jako obcego rozpoczęłam w 2015 roku w Centrum Wielojęzyczności Dziecięcej w Monachium i od tamtej pory jestem nauczycielem. Oprócz pracy w szkole zajmuję się także współpracą polsko-niemiecką w Stowarzyszeniu Naukowo-Kulturalnym w Europie Środkowej i Wschodniej. W mojej pracy jako nauczyciel szczególnie cenię sobie jej naoczne efekty. Sukcesy moich uczniów są też moimi sukcesami, dlatego dążę do tego, aby było ich jak najwięcej. W wolnych chwilach jeżdżę na rowerze i uczę się włoskiego.

Piotr Szterner

nauczyciel matematyki

Studiowałem architekturę na PW i pracowałem w biurach projektowych. Pod wpływem fascynacji metodą Montessori i doświadczeń z pracy w Tanzanii, zdecydowałem o zmianie zawodu. Ukończyłem studia nauczania matematyki i fizyki na UŁ. Mam szerokie spektrum doświadczeń z pracy z uczniami w wieku 5-15 lat – ze szkół Montessori, wolnościowych i w ramach edukacji domowej. Mam przekonanie że człowiek jest stworzony do nauki, potrzebuje jednak bezpieczeństwa, relacji i inspiracji. Jestem zafascynowany tutoringiem. Lubię rysować i majsterkować – w wolnych chwilach projektuję i wykonuję pomoce naukowe. Cieszą mnie wyprawy piesze i rowerowe. Na przykład w te wakacje przejechaliśmy z żoną z Helu do Grodna.

Etel Szyc

kultura żydowska

Piotr Ulatowski

historia

Ukończyłem Wydział Filozoficzno – Historyczny Uniwersytetu Łódzkiego, na kierunku historia nauczycielska. Moją pasją jest poznawanie tajemnic historii oraz przekazywanie dziejów Polski i świata dzieciom. W czasie wolnym uwielbiam wędrować po górach i grać w piłkę nożną. Moim ukochanym instrumentem – na którym często gram – jest gitara klasyczna. Cenię sobie otwartość oraz szczerość. Na co dzień, po za historią, interesuję się zagadnieniami wielokulturowości i dialogu społecznego.

Ewa Zając

zajęcia kompensacyjno-korekcyjne/pedagog terapeuta

Ukończyłam Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Projektowanie Edukacyjne oraz Podyplomowe Studia Wspomagania Dzieci z Problemami Rozwojowymi. Cenię sobie indywidualne podejście do dziecka, aktywne metody nauczania oraz kreatywne łączenie nauki i zabawy. Pracowałam z dziećmi we Włoszech i Monako oraz młodzieżą we Francji. Uwielbiam podróże oraz odkrywanie nowych miejsc i kultur poprzez kontakt z ludźmi.